Flexbus vervangt belbus

Wil je weten of je binnen je reistraject gebruik kan maken van een flexbus dan kan je hiervoor de Hoppincentrale contacteren. De medewerkers van De Lijn werken er met de Hoppinreisplanner. Dat is een tool die voor jou de meest geschikte oplossing uitdoktert. Als flexvervoer deel uitmaakt van jouw optimale reistraject dan zal een medewerker van De Lijn je meteen ook helpen bij het maken van de reservatie van de flexbus.

De Hoppincentrale is tijdens weekdagen bereikbaar van 6 tot 19 uur en tijdens weekend- en feestdagen van 7.30 tot 15 uur. Je kan een flexbus van 30 dagen tot een half uur op voorhand voor gebruik reserveren.

Minder mobiele reizigers

Uiteraard maken toegankelijke voertuigen ook deel uit van het flexaanbod. Heb je nood aan een toegankelijke oplossing dan meld je dat tijdens jouw reservatie bij de Hoppincentrale. Je kan als Mellenaar een beroep doen op deze service binnen het flexgebied Gent Oost in de gemeenten Melle, De Pinte, Destelbergen, Gent, Laarne, Lochristi, Merelbeke, Wachtebeke en Wetteren. Reis je verder dan moet je verschillende vervoermiddelen combineren. 

Waar en wanneer rijdt de flexbus?

De flexbus rijdt in onze regio Gent Oost van maandag tot vrijdag van 6 tot 22 uur en op zaterdag van 8 tot 22 uur. Tijdens zon- en feestdagen kan je van 9 tot 20 uur beroep doen op een flexbus.

Tarieven

Op de flexbus gelden de vervoerbewijzen en tarieven van De Lijn. Je kan reizen met jouw abonnement. Je moet je abonnement wel eerst registeren via de Hoppincentrale. Dat kan je doen tijdens jouw eerste reservatie die je maakt met behulp van een medewerker van de Hoppincentrale. Vergeet dit niet want je kan jouw abonnement niet scannen op de flexbus. Je kan ook een digitaal ticket gebruiken. Dat kan je aankopen via de app of website van De Lijn.

Elektronische kaart

Reis je met een elektronische kaart? Toon deze dan aan de chauffeur en betaal je rit met je bankkaart. De chauffeur zal je een De Lijn Flex ticket overhandigen dat een uur geldig is. Je mag het ook gebruiken om over te stappen op de andere bussen en trams van De Lijn indien er nog resterend tijd is op je ticket.

Hoe overstappen? 

Reis je met een reguliere bus of tram van De Lijn? Scan dan je (digitale) ticket of abonnement bij het opstappen. Stap je daarna over op een flexbus dan meld je de chauffeur met welk vervoerbewijs je reist. Je moet het dan niet opnieuw scannen.

Hoppin-app

Je kan ook zelf jouw reis plannen en flexvervoer reserveren via de Hoppinapp en -website. Wil je meer info over De Lijn Flex in onze provincie, surf dan naar https://www.delijn.be/nl/content/reisinfo/flex/flex-oost-vlaanderen/. Wil je weten of je een flexbus kan reserveren, bel dan naar de Hoppincentrale op het nummer 0800 12 2 12 via optie 2 in het keuzemenu.

Met deze QR-code kan je de Hoppinapp downloaden.