Afspraak maken
Dan kan je dit nog steeds telefonisch of via e-mail doen, maar je kan ook zelf je afspraak inboeken via www.melle.be/afspraak-maken.
Digitaal loket burgerzaken
Dit hebben we nu veranderd waardoor je bepaalde attesten en documenten online kan aanvragen en meteen ook in je mailbox ontvangt. Surf daarvoor naar www.melle.be/eloket, klik door naar het document dat je nodig hebt en meld je aan met je eID of via Its Me. Je krijgt dit meteen als pdf, of sommige attesten worden later naar je gemaild.
Lancering digitaal loket Eaglebe
In februari lanceren we ook de nieuwe online tool Eaglebe als digitaal loket voor de aanvragen voor inname van open- baar domein en evenementen. Het handige van deze tool, is dat je hierbij meteen ook een checklist krijgt als aanvrager.
Digitaal loket voor inname openbaar domein
Als je tijdelijk het openbaar domein wil innemen voor een verhuis, levering, het uitvoeren van werken op de openbare weg of het plaatsen van een container, dan moet je daar- voor een vergunning aanvragen bij de gemeente Melle.
Als burger kan je van thuis uit je aanvraag online doen en kan je zelf de zone intekenen. De gemeentediensten en politie kunnen op deze manier de aanvraag verder digitaal afwerken. Er wordt een signalisatieplan opgemaakt, advies gevraagd en besproken, waarna de vergunning finaal kan gedownload worden.
Dit digitaal loket zal zorgen voor een betere en snellere dienstverlening naar de burger toe. Achterliggend wordt ook de inname doorgestuurd naar het Generiek Informatie- platform Inname Openbaar Domein (GIPOD). GIPOD verzamelt alle innames openbaar domein in Vlaanderen in één databank. Hierdoor worden conflicten tussen aanvragen, werken en evenementen vermeden en kan bijvoorbeeld ook mogelijke hinder bekeken worden.
De innames openbaar domein zal men kunnen aanvragen via https://www.melle.be/inname-openbaar-domein
Heb je verder nog vragen, bekijk dan eerst de uitgebreide helpdesk van Eaglebe of contacteer de dienst verkeer via verkeer@melle.be of telefonisch op het nummer
09 210 07 55.
Digitaal loket voor evenementen
Hoe vroeger het evenement wordt aangemeld, hoe sneller men ook feedback zal ontvangen. Gaat het om een grootschalig event of een wielerwedstrijd, dan moet de organisator rekening te houden met een langere doorlooptijd en dient men de aanvraag beter al vroeger in.
Het loket is slim en dynamisch waarbij, afhankelijk van de antwoorden, je meer of minder moet invullen. Per type evenement kan men een ander aanvraagformulier invullen.
Op www.melle.be/evenement-organiseren staat naast de aanvraagmodule nog allerlei praktische informatie zoals een handleiding van het evenementenloket, informatie over zaal- en materiaalverhuur en allerlei nuttige websites.
Op 8 februari 2023 om 20 uur organiseert de dienst Info & Feestelijkheden een infosessie rond het evenementenloket in de raadzaal van het gemeentehuis. Hierbij zal een kort overzicht en enkele tips worden meegegeven over de werking van het digitaal evenementenloket.
Heb je als organisator nadien nog bijkomende vragen, maak dan gebruik van de helpdesk van Eaglebe of contacteer de dienst Info & Feestelijkheden via infodienst@melle.be telefonisch op het nummer 09 210 07 77 of 09 210 07 78.