Vraag telefonisch of online hulp aan jouw postbode

Gepubliceerd op woensdag 13 maart 2024 10.47 u.
Met de gratis dienst ‘AUB Postbode’ wil bpost de basispostdiensten toegankelijk maken voor personen met beperkte mobiliteit. Inwoners die zich moeilijk kunnen verplaatsen omwille van hun leeftijd of handicap kunnen een beroep doen op de service.

Dat kan voortaan eenvoudiger via digitale weg of telefonisch. Je moet niet langer een affiche voor het raam hangen.

Wie voortaan via 'AUB Postbode' geholpen wil worden beschikt dus over twee nieuwe kanalen om hulp aan te vragen. Dat kan via het webformulier op de website van bpost of telefonisch.

Gebruikers kunnen nu meteen ook aangeven waarmee de postbode kan helpen zodat deze bij zijn of haar ronde de juiste producten, bijvoorbeeld postzegels of een formulier voor een aangetekende zending, op zak heeft. Dat is efficiënter, sneller en makkelijker voor zowel de postbode als de gebruiker.

Nieuwe kanalen

1. Via de website van bpost.

2. Via het speciale telefoonnummer: 02 278 50 89