Zeg niet langer Eandis of Infrax, maar Fluvius

Gepubliceerd op donderdag 7 februari 2019 8.15 u.
Eandis en Infrax, de 2 bedrijven die elk in een deel van Vlaanderen instonden voor onder meer de distributie van gas en elektriciteit, heten vanaf vandaag overal Fluvius. Zo heeft Vlaanderen nu echt één nutsbedrijf dat de meeste publieke nutsleidingen groepeert.

Eandis en Infrax waren op 1 juli vorig jaar al officieel gefuseerd tot één bedrijf. In het straatbeeld en voor klanten bleven de oude namen de voorbije maanden echter nog in gebruik tot het nieuwe bedrijf klaar was om alle klanten eenzelfde service te kunnen aanbieden.

Vandaag is die fase achter de rug en komt Fluvius met een nieuwe website, een eengemaakte klantenservice en het nieuwe handgeschreven logo op de bestelwagens en uniformen van de technici en meteropnemers. De oude merknamen Eandis en Infrax zijn nu echt verleden tijd. 

Oude merknamen Vlaamse netbedrijven verdwijnen uit het straatbeeld

Eandis en Infrax waren op 1 juli vorig jaar al officieel gefuseerd tot één bedrijf. In het straatbeeld en voor klanten bleven de oude namen de voorbije maanden echter nog in gebruik tot het nieuwe bedrijf klaar was om alle klanten eenzelfde service te kunnen aanbieden.

Vandaag is die fase achter de rug en komt Fluvius met een nieuwe website, een eengemaakte klantenservice en het nieuwe handgeschreven logo op de bestelwagens en uniformen van de technici en meteropnemers. De oude merknamen Eandis en Infrax zijn nu echt verleden tijd. 

Piet Buyse, voorzitter, en Wim Dries, ondervoorzitter:

“Dit is een belangrijk moment. Fluvius wordt nu echt een naam die je volop in straten in heel Vlaanderen zal tegenkomen. We willen de komende jaren nog meer een professionele, klantgerichte en efficiënte partner voor onze gezinnen, bedrijven en overheden worden.” 

Walter Van den Bossche, gedelegeerd bestuurder, en Frank Vanbrabant, CEO:

“De voorbije maanden hebben we achter de schermen hard gewerkt aan een eengemaakte front office voor onze 6 miljoen klanten. Vanaf vandaag bieden we iedereen in Vlaanderen dezelfde service. Zo winnen we als bedrijf verder aan efficiëntie, waardoor we in de toekomst nog sneller en beter aan de verwachtingen van onze klanten zullen kunnen voldoen”.

Wat verandert concreet voor de klant?

De klanten van het vroegere Eandis of Infrax hoeven zelf niets te ondernemen. Wie vanaf vandaag Eandis of Infrax contacteert, komt automatisch bij Fluvius terecht. Op de nieuwe website fluvius.be begint elke aanvraag met een postcodecheck, zodat onmiddellijk de in die gemeente beschikbare Fluvius-diensten (energie, riolering, openbare verlichting, kabeldistributie, warmte of glasvezel) zichtbaar worden.

Vanaf vandaag zijn het medewerkers in Fluvius-uniform en -wagens die in de straten de werken aan de nutsleidingen uitvoeren. Het is ook een meteropnemer van Fluvius die de meterstanden komt noteren. Elke medewerker heeft ook een Fluvius-badge bij zich om zich bij de klant te legitimeren.

In regio’s waar Infrax vroeger één of meerdere nutsvoorzieningen beheerde, wijzigen wel de contactnummers. Het nummer om pannes of storingen te melden wordt net als in de rest van Vlaanderen 078 35 35 00. Het telefoonnummer voor dringende oproepen bij gasgeur wordt overal 0800 65 0 65.

Alle klanten in heel Vlaanderen krijgen deze week een nieuwe sticker in de bus om in de buurt van de meterkast te kleven. Zo heeft iedereen de juiste contactgegevens altijd in de buurt. Sowieso blijven de oude nummers de komende jaren automatisch doorschakelen naar het Fluvius-nummer.

Fluvius op tournee door Vlaanderen

Fluvius heeft als nieuwe slogan ‘tot bij u’ en wil die belofte ook letterlijk waarmaken. Donderdagmorgen wordt tijdens de wekelijkse markt in Buggenhout – de gemeente die zich het middelpunt van Vlaanderen mag noemen – de officiële aftrap gegeven van de ‘Fluvius-tot-bij-u-Tour’. Het komende jaar trekt Fluvius heel Vlaanderen door om zich tijdens grote en kleine evenementen aan de klanten voor te stellen. Via fluvius.be kan iedereen ontdekken waar en wanneer de tournee langskomt.